Om föreningen

Bostadsrättsföreningen består av 27 lägenheter. Eftersom det är en förening av mindre storlek, gör att alla känner till varandra. Hjälps åt med gemensamma utrymmen, främst innergården där vi en gång per år på våren har en gemensamhetsdag.
Fastigheten byggdes i flera gångar och det finns en gedigen historia som finns att läsa i menyn fastighet.

Funktion

Är en tredimensionell bostadsrättsförening och den första av sitt slag, föreningen bildades 2008 och tillsammans med Edbergs Fastigheter bildades denna tredimensionella förening. Anledningen var att om BRF skulle även äga de delarna av fastigheter som utgörs som kontor och butikslokaler skulle bli en oäkta förening och med alla nackdelar det innebär.

90% av lägenheterna har garage eller P-plats knutna till lägenheten och följer med till nästa ägare. Parkeringen hyrs av Edbergs Fastigheter till BRF som i sin tur hyr ut till medlemmar i föreningen.

Det är många fördelar med en tredimensionell BRF, dels delar man många gemensamma kostnader som hissar, trappor och många andra utrymmen och man får mer svängyta för större reparationer.

Värme ingår i avgiften och har varit oförändrad sen 2012 och inga planerade avgiftshöjningar aktuella.

Fastigheten har golvvärme, i tvåplanslägenheter är det golvvärme på nederplan och hägnade radiatorer på ovanplan.

Tvättstuga i källarplan med mycket god tillgång då de flesta har tvättmaskin i sin lägenhet.

Skötsel av fastigheten som, värme, ventilation, lås, städning och daglig tillsyn är kontrakterade på externa entreprenörer.

Standard

Fastigheten är i gott skick och löpande underhålls upprätthålls enligt de regler och förordningar som BRF lagen kräver. Vår underhållsplan är väl tilltagen och reperationsfonder byggs upp efter planen för framtida renoveringar.